Reisblog?

7 januari 2013 - Lilydale, Australië

Daar is hij dan de eerste reisblog van 2013!!
Nou echt een reisblog kan je het niet noemen want ik bevind me vooral op één plek. Ja ben nog steeds druk aan het werk op de boerderij! Bij deze ook wat foto’s van de boerderij.

Farmview hillThe Hut + CarKersen plukkenKersen plukken

Bij deze natuurlijk iedereen de beste wensen en dat het maar goed jaar mag worden. Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke reacties en lees ze natuurlijk allemaal en dat doe ik met veel plezier.

Het kersen plukken zit er op en alle Fransen verlaten de komende dagen ook de boerderij en dat zit ik hier weer alleen. Sommige Fransen konden toch wel een beetje Engels en was af en toe nog wel gezellig. Alleen Fransen praten altijd Frans met elkaar ook als jij erbij zit. En ik vind dat toch niet zo netjes en weet dat ik het niet zou doen met andere mensen.

Heb kerst dit jaar dus gevierd met allemaal Fransen. Kerstavond zijn we met ze alle naar het casino in Melbourne geweest. Was erg gezellig en erg mooi en groot casino. Voelde bijna weer of ik Las Vegas was. Op kerstdag ben ik weer naar Melbourne geweest om even lekker rond te lopen en rond te kijken. Het openbaar vervoer was gratis op kerstdag en dus kon ik mooi goedkoop naar Melbourne met de trein en op alle trams stappen. Aangekomen in Melbourne ben ik naar St Kilda gegaan dit is het backpackers/beach van Melbourne. Hier heb ik lekker biertje gekocht en op het strand gaan zitten. Lekker mensen kijken en naar muziek luisteren wat sommige mensen speelde. Dit was super lekker en natuurlijk heel apart om op strand te zitten met me kerstmuts. S’avonds had ik afgesproken met een paar Fransen om ergens lekker te gaan eten. Niet te duur natuurlijk, we blijven wel backpackers. Dit was erg gezellig, maar dit was wel weer z’n moment waar ze Frans spreken met elkaar ook al zit jij erbij. Op de weg terug met de trein kwamen we nogal een gek tegen die volgens mij flink door gesnoven was. Maar hij maakte de trein reis wel heel grappig en het was daardoor dus ook zo voorbij. Dat was dan alweer kerst voor mij. Ja hier hebben ze maar 1 kerstdag. 2e kerstdag is hier boxing day, voor veel mensen een vrije dag en dan gaan ze shoppen want er is veel korting. Maar ja voor veel mensen is het een vrije dag maar voor mij niet hoor. Ik moest gewoon weer de volgende dag kersen plukken.

De trein naar MelbourneMelbourneMelbourne

En na een paar dagen werken was het natuurlijk alweer 31 december. Nu ik toch zo dichtbij een wereldstad was moest ik natuurlijk oud op nieuw daar vieren. Het was weer gratis met het openbaar vervoer dus daar gingen we weer met de trein. Het was aardig druk en gezellig in de stad. Het vuurwerk was echt super mooi. Het leek echt wel overal. Het duurde ongeveer 20 minuten en toen was het nieuwe jaar dus goed ingegaan. Daarna nog even lekker rond gelopen door het centrum van Melbourne en toen weer terug richting de farm. Nieuwjaarsdag was ik wel vrij en natuurlijk even lekker lang uitgeslapen en daarna lekker even niksen. Avonds nog wel naar de bioscoop gegaan om de film The Hobbit te zien. Me natuurlijk een beetje voorbereiden voor Nieuw Zeeland. Ja jullie lezen het goed ik ga naar Nieuw Zeeland. Wanneer en hoe horen jullie nog wel. De bioscoop was erg mooi en we zaten op het balkon in de bioscoop. Dat had ik nog nooit meegemaakt een balkon in een bioscoop. Op de terugweg van de bioscoop werd ik aangehouden door de politie en moest ik blazen. Voor het eerst in Australië en natuurlijk was alles oke. Alleen kreeg ik de opmerking dat ik me auto moest schoon maken en dan vooral me kenteken want die was niet goed leesbaar. Dat is natuurlijk handig voor flitspalen haha. Maar ik snap niet waar ze het over het volgens mij was hij nog wel goed leesbaar HAHA.

Smerig kenteken

Ja, en dat waren alweer de speciale dagen die ik heb meegemaakt in Australië en begint het gewone leven weer. Werken elke dag en geld sparen om weer verder te reizen. Voor de Fransen is geen werk meer maar voor mij wel. Ik moet allemaal klusjes gaan uit voeren zoals onkruid wieden enz. Alleen voor mij ja, ik mag het doen omdat mijn Engels vergeleken met de fransen beter is en dat er bij mij niet z’n taalbarrière is. O en ik ben ook handig volgens de baas. Elke woensdag is het hier ritueel om lekker te gaan volleyballen met allemaal verschillende mannen uit de buurt. Lekker een mannen avond met een aantal biertjes en wat lekkers te eten erbij.

De baas heeft mij ook geholpen met het bestellen van kaartjes voor een Cricket wedstrijd en de Australian Open. Gisteren ben ik naar de cricket wedstrijd geweest in Melbourne. Voor de wedstrijd ben ik lekker door Melbourne gaan lopen en lekker rond gekeken. Wat is Melbourne een mooie stad. Ik weet niet welke ik moet kiezen Melbourne of Sydney allebei zijn ze zo verschillend en niet met elkaar te vergelijken. Tijdens het rondlopen kwam ik bij het Etihad stadion en daar was een soort van trouw beurs met allemaal mooie auto’s.

Etihad stadionEtihad StadionEtihad stadion trouwbeurs

Na de hele dag rond gelopen te hebben ging ik op weg richting het MCG stadion. Het grootste stadion van Australië en het op 10 na grootst stadion ter wereld. Er passen 100.000 mensen en het stadion en het was dus ook HUGE!!! Het stadion ligt naast het Melbourne Park waar de Australian Open gehouden wordt en waar ik dus ook naar toe ga. Daar heb ik heel veel zin in. Heb kaartjes voor de eerste avond in het Rod Laver Arena. Was wel prijzig maar ik gaf het mezelf alvast voor me verjaardag HAHA. Maar weer terug naar het cricket, waar ik eigenlijk voor de wedstrijd niet zoveel van afwist. In het stadion aangekomen te zijn en even wat lekkers te eten te hebben gehaald heb ik een goed plekje gezocht. En ja het was een heel goed plekje. De Cheerleaders dansde precies voor mijn vak, Dat begreep ik wel natuurlijk heel goed dat dat eigenlijk het doel is waarvoor iedereen naar cricket komt kijken. Maar lekker zittend op me plekje kwam er een hele aardige man naast me zitten en begonnen we te praten. Hij herkende me Nederlandse accent in me Engels en vertelde me over een goede Nederlandse cricket speler in Australië. Gedurende de wedstrijd legde hij mij ook alles uit over cricket wat ik wou weten en wie er nou aan het winnen was. Aan het eind van de wedstrijd begrijp ik nu wel het doel van het spelletje en de meeste regels. Het is niet echt mijn sport omdat het niet zo spannend is vind ik. Maar ik ga het zeker nog wel een keer kijken en misschien wel beetje volgen. Heb ook al een favoriete speler, Shane Warne van de Melbourne Stars. Een oude man die op een aparte manier kan gooien en ook lekker ruzie aan het zoeken was op het veld. Hij bracht dus een beetje spanning. Om dat er op het veld niet altijd veel gebeurd vermaakt het publiek zichzelf maar een beetje. Er gaan heel veel strandballen door de lucht en elke keer als iemand loopt met een biertje roept iedereen heel hard GULP GULP GULP. En moet diegene het biertje in 1 keer op drinken. Natuurlijk als het een vrouw was werd het nog even harder geroepen. Maar ze weten zich goed te vermaken in het stadion.

MCG!Rod Laver ArenaCricket stadionCheerleadersCheerleadersCricket

Aan het eind van de dag was ik natuurlijk een voldane jongen en ging weer lekker terug richting de farm. Ben vandaag nog een dagje vrij dus kon even lekker blog type en jullie weer beetje op de hoogte stellen.

Tot de volgende keer,

Dennis

1. Wil en Marijke Meulenbelt:
    Hoi Dennis

Wat een lang verhaal en mooie foto's van trein en cheer- leaders!
    Wat heb je weer ongelooflijke dingen meegemaakt, om jaloers op te worden. Alles lijkt mooi daar aan de andere kant van de wereld, hopelijk tot over 4 weken in New Sealand.
    Veel plezier verder, succes met je werk.

Groeten Mam en Pap
  2. Cor en Agnes Tuyp:
    Hoi Dennie allereerst een heel goed 2013,
    wat een mooi verslag weer ,heel leuk om te lezen
    groetjes Cor en Agnes
  3. Adri:
    Hallo Dennis,

Je bent het nieuwe jaar alvast goed begonnen. Ik wens je voor de rest van het jaar veel plezierige ontmoetingen. Het is prachtig te zien hoe jij je door het leven slaat als packpackker.
    Het ga je goed. (Juf) Adri
  4. Rein en Annemiek:
    Hoi Dennis,

In de mailbox een aankondiging dat er weer een verhaal klaar stond. Meteen het gevoel: ""o leuk, ff lezen wat Dennis allemaal weer beleeft".
    Nou, en dat is weer een heleboel. Ondanks dat je werkt, en je veel minder vrije tijd hebt, maak je er weer wat moois van. Goed gedaan hoor, lekker bezig....
    Nog een paar weekjes voordat je ouders komen, dat wordt aftellen dus. Geniet weer van de komende tijd!

Groetjes uit Ursem,
    Rein en Annemiek
  5. Opa en Oma:
    7 januari 2013
    Hoi dennis als eerste de beste wensen en goede gezonheid voor 2013 we hebben je verhaal weer met veel plezier gelezen . Het blijven fransen he het is een mooi land dat franrijk jammer dat die mensen er wonen op mijn broer na natuurlijk . Je doet een hoop om een goede indruk te krijgen van het land zoals naar die criket sport gaan doe je goed man . Nou maak er iets moois van groeten uit schermerhorn
  6. Cobie Stam:
    14 januari 2013
    Hallo Dennis,
    Voor jou ook de beste wensen, zo te lezen lukt het je goed er zo veel mogelijk uit te halen. Afgelopen weekend je moeder gesproken en ze heeft heel veel zin in de reis, kan ik me goed voorstellen! Heel veel plezier nog en oh ja, zag ik dat goed op die vuile auto: AZ??? dus toch nog een beetje met je gedachten in Nederland .......
    groetjes uit Drenthe van Teun en Cobie
  7. Cor en Agnes Tuyp:
    15 januari 2013
    Hoi Dennis,
    Van harte gefeliciteerd met 23 ste verjaardag maak er een leuke dag van.
    groetjes Cor en Agnes
  8. Wil en Marijke Meulenbelt:
    15 januari 2013
    hoi Dennis
    Een Piepklein berichtje voor de Jarige!! Happy Birthday to you .Dennis gefeliciteerd met je verjaardag
    Groetjes Mam en Papa
  9. Rein en Annemiek:
    Hoi Dennis,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zal wel een hele bijzondere dag voor je worden/zijn.
    Ik ga straks evengoed een koppie halen bij je moeder omdat je jarig bent.
    Nog een paar weekjes, dan heb je lekker je vader en moeder weer bij je.
    Een "onvergetelijke"verjaardag gewenst, groetjes,

Annemiek
  10. Tante Jos:
    Dennis Gefeliciteerd met je verjaardag van Jos Jece en Peter
  11. Hennie de Pennie:
    Hoi Dennis,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Enne...... wat een belevenissen allemaal. Ik ben jaloers op je. Geniet er nog maar van,
    groetjes,
    Hennie.
  12. Jan en Cocky:
    Beste Dennis,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop nog veel verhalen van je te lezen. Zijn de kersen lekker?
    Groetjes Jan en Cocky