Azië

14 juli 2013 - Sydney, Australië

Jaja waar is die Dennis nou? Heb natuurlijk in mij vorige blog niet verteld waar ik naar toe zou gaan en wat nou de plannen waren? Ik zit op het moment in Sydney maar wat heb ik de laatste 5 weken gedaan. Nou hier komt het.

Na terug gekomen te zijn in Sydney na Fiji had ik besloten om naar Azië te gaan en daar lekker rond te gaan reizen. Eerst ben ik naar Taipei (Taiwan) gevlogen daar heb ik 4 dagen besteed om de stad te verkennen en natuurlijk in de 101 tower geweest de op 3 na grootste toren ter wereld. In Taipei natuurlijk ook hele mooie boeddhistische tempels gezien en lekker met stokjes gegeten.

Tempel TaipeiTaipei 101Uitzicht Taipei 101

Na Taiwan ben ik door gevlogen naar Thailand. Gearriveerd in Bangkok en daar een paar dagen doorgebracht te hebben, ben ik vertrokken met nachttrein richting Koh Phi Phi. Daar aangekomen te zijn en hostel gevonden had ik op internet contact met Jaap en Bram. Dit zijn 2 jongens uit Brabant waar ik samen mij reis ben begonnen in Sydney in september. Jaap en Bram zouden de volgende dag naar Phuket vliegen. Ik had wel zin om ze weer te zien en heb dus volgende dag boot naar Phuket gepakt en heb hen weer ontmoet. Ik had besloten om even tijdje met ze mee te reizen en zij vonden dat ook wel gezellig. Zodoende ben ik met hen alle toeristische eilanden in zuiden van Thailand af gegaan. Natuurlijk zijn we ook naar een full moon party geweest op Koh Phagang.

Koh san roadKoh phi phiSkybar!Full moon party

De 2 Brabanders kwamen met het idee om naar Filippijnen te gaan om daar rond te reizen. Ik was weer zo gek om te zeggen ik ga wel mee voor 1,5 week. Zodoende vlogen we dus vanaf Bangkok naar de Filippijnen. Aangekomen in Angeles zijn we een dag later naar het noorden van het main island gegaan. Dit was een goede keuze want het was totaal niet toeristisch en ongelofelijk mooi. We reisden de hele tijd met lokale bussen en werden vaak raar aangekeken als we dan aankwamen, 3 Hollandse jongens met backpack op hen rug. We hebben geweldige dingen gezien, hele mooie rijstterrassen en een plaatsje Vigan, lijkt net een oud spaans plaatsje.

Vigan oude straatIk met een FilepijnBram en JaapRijst terrassen!Bus beladenJeepney!

Vanuit de Filippijnen vloog ik weer terug naar Bangkok en dan zit je net toevallig naast een Nederlander. Ik begon met hem te praten want ik zag dat hij Nederlands paspoort had. De Nederlander woonden in Thailand en had een bedrijf die alle special effects regeld op festivals en discotheken. Zoals confetti guns en CO2 guns. Hij had de volgende dag een show in een discotheek in Bangkok en vroeg of ik zin had om hem te helpen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. We gingen vanaf het vliegveld naar Pattaya met een prive taxi en ik mocht verblijven in 1 van de gastverblijven. Deze kamer was de mooiste van mij hele reis. Even lekker BVN kijken en toen maar gaan slapen. De volgende dag dus vertrokken naar Bangkok om dat showtje in de discotheek te gaan doen. Na een geweldige avond maar goed gaan slapen. Moest mijn maatpak nog passen voordat ik hem naar huis liet sturen. s'Avonds vetrok mijn vlucht via Kuala Lumpur weer naar Sydney. Ja daar ben ik weer in Sydney. Kom ik weer dichterbij Nederland en dan ga ik weer verder weg. Iedereen zal wel afvragen waarom, maar het heeft een hele goede reden. Aankomende dinsdag komen Mark en Jelle aan in Sydney, 2 hele goede vrienden die graag in 4 weken beetje willen zien wat ik hier nou gedaan heb. Dus ja dan zal ik ze dat maar even laten zien he. We gaan de oostkust van Australië doen, van Sydney naar Cairns. Met een camper dus dat gaat weer een mooi avontuur worden.

Samen met CoenKamer Pattaya

Tot de volgende keer.

1. Itse de Boer:
    14 juli 2013
    Dag Dennis,

Vandaag werd ik verrast door een nieuw reisverhaal uit een ander continent: Azië! Boeiend is het te zien hoe dit meteen andere plaatjes oplevert. Bijvoorbeeld in de Filippijnen, waar je weg van de platgetreden toeristische paden de mooiste en puurste dingen ziet.
    Overigens vond ik het een paar reisverhalen eerder beroepshalve ook prachtig wat je schreef en fotografeerde van een locale kerkdienst.

Veel plezier met jouw verdere reis en met een hartelijke groet vanuit Nederland, Itse de Boer.
  2. Wil en Marijke Meulenbelt:
    Hoi Dennis
    Super leuk om weer wat te horen ,leuk om allemaal te lezen .Heel veel succes en plezier in australie ,samen met Jelle en Mark .Geniet ervan !!
    Kusjes
  3. Hennie de Pennie:
    Hoi Dennis,

Leuke verhalen weer. Ik ben echt jaloers op je, wat een landen heb je al gezien.
    Nog veel plezier in down under!
    groetjes,
    Hennie.
  4. Linda en Rien:
    hallo Dennis,
    hartstikke leuk om weer een reisverslag van je te ontvangen.
    via andere bronnen hadden we al begrepen waar je uithing.
    De bron zal je wel bekend zijn. Wat een landen, en wat een indrukken. En nu nog eventjes een campertour met je vrienden.
    Wens jullie heel veel plezier.
    groeten, Linda en Rien