Nieuw Zeeland 2

12 maart 2013 - National Park, Nieuw-Zeeland

Waar te beginnen heb in de afgelopen weken een aantal dingen weer van mij lijstje kunnen afstrepen. Met Been There, Done That, Got the T-shirt.

Met Dolfijnen gezwommen.
Mount Tongariro (mt Doom) beklommen.
Uit een vliegtuig gesprongen.

Het lijstje met dingen die ik moet doen wordt erg snel kleiner en moet hem binnenkort weer gaan aanvullen.

Heb de afgelopen weken nog samen met me ouders terug gereisd richting Auckland en heb samen met hen nog prachtige dingen gezien en gedaan. Zoals het zwemmen met dolfijnen. Het zwemmen met dolfijnen was echt geweldig. Tijdens het zwemmen heb je echt contact met dolfijnen. Als je maar genoeg plezier met ze wil maken. Tijdens de trip zijn we ook in Christchurch geweest, dit was heel deprimerend. In 2011 is in Christchurch een grote aardbeving geweest en is groot gedeelte van binnenstad vernietigd. Overal staan hekken waar je niet naar toe mag en overal wordt volop gebouwd.

DolfijnenDolfijnenETEN!!Christchurch

Na mijn ouders te hebben afgezet op het vliegveld begon mij eigen trip weer. Ik had besloten om nog een keer rond Nieuw Zeeland te reizen en dit te doen met een bus vol met backpackers. Vanaf Auckland ben ik dus weer vertrokken in zuidelijke richting. Met de gehele bus gingen we naar Hobbiton, dit is waar The Lord of the Rings gedeeltelijk is gefilmd en The Hobbit.

HobbitHobbiton

De dag erna heb ik gedaan wat ik al zolang wou SKYDIVEN!! Het was echt geweldig. Kan het iedereen aanraden. Het weer was geweldig geen wolkje aan de lucht en sprong het vliegtuig dus uit op 15.000 ft. Mocht ook nog even sturen met de parachute. Kijk het filmpje die is echt gaaf.

SkydiveSkydiveExit photo Skydive

De dag erna alweer gelijk iets gaafs op de planning. Ben gaan wezen raften op in een grot met glowworms. Leken wel een hele mooie sterrenhemel.

Cave raftingCave rafting

En ja hoor dag daarna alweer iets leuks maar ook zwaar. Ben Mt Tongariro opgeklommen. Misschien beter bekent als Mt Doom uit de Lord of the Rings.

Tongariro passingTongariro passingTongariro passing

Het reizen gaat dus lekker door hier en heb ontzettend mooi weer. Wat is dat toch leuk om op me reisblog neer te zetten. Als ik weet dat het bij jullie rot weer is HAHA.

Groeten

1. Opa en Oma:
    12 maart 2013
    Hallo Dennis,Gaaf Hoor zo'n parachutesprong maar ik heb je niet horen gillen maar je mond was wel open.....ze zetten er wel een muziekje onder !!!!!
    Groetjes van ons en natuurlijk Opa en Oma !
  2. Peter hoope:
    hoi Dennis,

ik blijf het heel stoer vinden wat je doet. ben soms zelfs wel een beetje jaloers..

Geniet zolang het kan..
    Heel veel succes !!
  3. Cor en Agnes Tuyp:
    12 maart 2013
    Wat doe jij een prachtige dingen,heel graaf.
    Zondag je ouders gesproken hebben heel erg genoten.
    heel veel plezier en geniet maar lekker.
    groetjes Cor en Agnes
  4. Leo Dam:
    19 maart 2013
    Een fantastische reis hoor Dennis, ik lees je verhalen iedere keer met veel plezier.
    Geniet er verder van en voor later gezond en wel weer terug!

Groet,

Leo

PS
    Met AZ gaat het iets minder op dit moment
  5. Steven Mulder:
    20 maart 2013
    Gaaf allemaal man, mijn reis zit er al weer een tijdje op en na het lezen van jouw verhalen en het zien van de foto's ben ik wel weer een beetje jaloers....... geniet er nog met volle teugen van.
    Groetjes

Steven
  6. Jeannette Streefland:
    21 april 2013
    Hai Dennis, vanmorgen spraken we na de kerk je vader en moeder en hoorde dat je in Australie bent. Wat een belevenis lijkt ons dat spannend allemaal.
    Een dohter van vrienden van ons is dt nu ook aan het doen, zij heet Chantal Beets en ze komt uit de Rijp, wie weet ontmoet je haar. Al weet ik nu niet in welk deel zij momenteel is. Wij wensen je het beste toe een hartelijke groet van ons, je kent ons misschien als de ouders van Gerard en Arie Streefland en wij woonde aan het Westeinde in Schermerhorn.