Nieuw Zeeland 3, Sydney en dan nu FIJI!!

3 mei 2013 - Nadi, Fiji

Ja, ja daar is er eindelijk dan weer eens één. Sorry, voor het lange wachten maar heb er niet altijd zin in. De vorige reisblog eindigde met dat ik mij op het noordereiland van Nieuw Zeeland bevond. Nu ik deze reisblog typ, ben ik alweer 2 landen verder en zit ik in Nadi op Fiji. JA FIJI!! Het klinkt heel tropisch en het is ook heel tropisch. Is een totaal andere cultuur als Australië en Nieuw Zeeland en het is een beetje een cultuurshock.  Ik ben hier nu 2 dagen dus kan natuurlijk nog niet te veel over Fiji zeggen maar dat komt allemaal wel in volgende blog, want ik blijf hier 4 weken.

In Nieuw Zeeland heb ik natuurlijk nog het hele zuidereiland gedaan en ben ik nog in Wellington geweest voor een paar nachten. Ik heb een onwijze leuke tijd gehad in Nieuw Zeeland. Heb een tijd lang samen gereisd met een Engels stelletje en een Duitse jongen. Met de die Duitse jongen ben ik samen een heli hike gaan doen op de Franz Josef gletsjer, dit was erg bijzonder en zeer de moeite en het geld waard. Na die hike ben ik 10 dagen lang in Queenstown geweest, wat ik persoonlijk de leukste stad vond van Nieuw Zeeland. Ook al kan je het niet echt een stad noemen want het is eigenlijk gewoon een toeristen plaatsje.

WellingtonGlacier HikeGlacier HikeQueenstown

Na een geweldige tijd gehad te hebben in Nieuw Zeeland (2,5 maanden). Vloog ik terug naar Sydney. Waar ik erg naar uitkeek want er waren veel mensen in Sydney die ik al eerder heb ontmoet. Ook stonden er 3 leuke feestjes op mij te wachten. Als eerst IQON wat een dans feest is georganiseerd door een Nederlands bedrijf. Voor elke Nederlander was het daarom dus ook gratis. Dit was een zeer geslaagde dag. De volgende zaterdag in Sydney werd er al een Koningsdag feest georganiseerd, omdat zaterdag natuurlijk beter uitkomt voor allen Nederlanders in Sydney. Het feest was een zeer groot succes. Ik had een Australische jongen, een Franse meid, een Amerikaan en een Engels man overgehaald om mee te gaan en zich helemaal oranje te kleden. Zo gezamenlijk hadden we een geweldige tijd op het feest en omdat we zo goed gekleed waren begonnen meeste mensen ook Nederlands tegen de andere aan te praten. Afgelopen dinsdag werd er natuurlijk ook een feestje gevierd en ging ik dus weer uitgedost in het oranje ernaar toe met 2 Nederlandse jongens die ik in het begin van mij reis heb leren kennen en 7 maanden niet gezien had.

IQON!Koningsdag!Koningsdag!Koninginnedag!

Na alle feestjes gehad te hebben was het dus tijd voor mij volgende bestemming FIJI!! Ik keek hier erg naar uit en ben blij om hier nu te zijn. Hier komen was niet al te gemakkelijk want het vliegtuig had eerst nog een missed approach. Ik als vliegtuig liever vond dit dus helemaal geweldig en mensen in vliegtuig zaten mij raar aan te kijken dat ik zo blij was haha. De tweede poging voor een landing ging wel goed maar was wel een aardig harde landing. Nu op Fiji heb ik mij eerste tripje gepland. Ik ga naar Mana Island. Eilandje voor de kust van Fiji waar ik even lekker 4 dagen in soort backpackers resort ga zitten. Daarna kom ik weer terug naar Nadi waar ik de Engelse jongen weer ga ontmoeten en gaan we waarschijnlijk samen verder Fiji verkennen.

Fiji

Zo nu weet iedereen dus weer waar ik zit en wat ik aan het doen ben.
Nog een keer wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties en de zoveel geïnteresseerde in mijn blog. Natuurlijk lees ik alle reacties.

Tot de volgende keer

1. Wil en Marijke Meulenbelt:
    Hoi Dennis,

Wel dat werd weer eens tijd voor een verslag, we kregen zoveel vragen van mensen, hoe het gaat en waar je verbleef.
    Leuk om weer eens wat te lezen en verder veel plezier.
    Groeten Mam en Pap.
  2. Rob en Hermie:
    Hoi Dennis
    Wat een feesten heb jij daar ,zoals ik het lees is het alleen maar genieten en dat doe je goed.
    Vond het leuk om weer een verslag van je te lezen. veel plezier op Fiji.
    Groeten Rob en Hermie
  3. Adri:
    Ha Dennis,
    Man, wat kan jij goed organiseren en genieten.
    Prachtig om te lezen. Bedankt voor je mooie verslag.
    adri v-k
  4. Leo Dam:
    3 mei 2013
    Fraai hoor allemaal. Maar kom nu maar weer eens terug, het is wel mooi geweest met al dat feestgevier en rare streken opzoeken. We beginnen zo langzamerhand een beetje jaloers te worden!
    En, oh ja, AZ redt het kennelijk ook niet helemaal zonder je!
  5. Jacq. en Frans van Sabben:
    4 mei 2013
    Hoi Dennis, prachtige foto's van je reis! En wat doe je stoere dingen, klasse! Leuk dat je koninginnedag hebt meegevierd, ben trots op je!!
    Wel uitkijken hoor!
    Hartelijke groetjes van Frans en Jacq.
  6. Linda en Rien:
    4 mei 2013
    hallo Dennis,
    Fijn om weer wat van je te horen. We dachten al, waar zou hij nu zitten, en is alles oke met hem. Maar je had het te druk met feesten. Nu vier weken naar Fiji. Zal maar eens de atlas erbij gaan pakken, en opzoeken waar de Fiji eilanden precies liggen. Verder de wereld in kan bijna niet. Heel veel plezier,
    en we kijken uit naar een nieuw verslag over Fiji eilanden.
    En daarna, terug naar Ursem ?
    groeten, Linda en Rien
  7. Cor en Agnes Tuyp:
    5 mei 2013
    Hoi Dennis,
    Wat een leuk reisverslag , geniet maar lekker,
    groetjes Cor en Agnes