Nieuw Zeeland 1

27 februari 2013 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

De eerste reisblog uit Nieuw Zeeland. Vanuit Sydney ben ik donderdag 7 februari met het vliegtuig naar Auckland gevlogen. Daar aangekomen stonden mijn ouders en Frits (vriend van de Familie en onze gids voor Nieuw Zeeland) op mij te wachten. Het is super leuk om hen weer te zien. Vanaf het vliegtuig zijn we naar Truus en Tom gegaan (Familie van Frits). Hier zijn we erg gastvrij ontvangen en hebben we heerlijk geslapen. Vanuit Red Beach waar Truus en Tom wonen zijn we de volgende dag vertrokken in de richting van Painhia. Daar zijn we op een mooie boottocht geweest door de Bay of Islands. Na de boottocht zijn we naar Anton en Christine toe gegaan die in Ahipara wonen. Dit is een broer van een goede vriend van mij vader. Daar aangekomen te zijn werden we door Anton gelijk in een 4WD drive gezet en zijn we over het strand gaan rijden. Het avontuur over het strand was geweldig. Mooi ergens mossels lopen zoeken en op een zelf gecreëerd barretje mooi een bier staan drinken. S ’avonds een super heerlijke bbq gehad van Anton en Christine. Na genoeg biertjes en een voldaan gevoel gingen we lekker slapen om de volgende dag mee te gaan met een tour naar Cape Reinga, bijna het noordelijkste puntje van NZ. Tijdens de tour over het strand gereden en nog mooi ergens wezen sandboarden. S ‘avonds weer super heerlijk gegeten bij Anton en Christine.

Hole in the RockAnton's 4WDCape Reinga

Vanuit Ahipara zijn we weer naar Truus en Tom toe gegaan in Red Beach. Hier ook weer heerlijk gegeten en geslapen en de volgende dag weer verder richting Rotorua. Wat uiteindelijk toch Taupo werd. Hier zou ik eigenlijk de volgende dag samen met een andere jongen die ik heb ontmoet in Sydney gaan skydiven. Jammer genoeg was het erg bewolkt en ging het dus niet door. Die avond overnacht in Napier om daarna door te rijden naar Wellington en zodoende dicht in de buurt te zijn om de boot te nemen naar het zuider eiland.

Interislander

De boottocht van noorder naar zuider eiland was erg mooi. Op het zuider eiland zijn we gelijk doorgereden naar Motueka wat vlak bij het Abel Tasman National park ligt. Hier was het erg lastig om een hotel te vinden en uiteindelijk vonden we er een bij een appel boer. In de brochure stond dat het zo stil was dat je de appels hoorden groeien. De volgende dag ging ik lekker rondlopen door het park en dan smiddags een stuk kajakken. Me ouders gingen alleen lopen. Het kajakken was geweldig, super mooie natuur en zeehonden gezien.

Abel TasmanAbel TasmanAbel Tasman

Vanuit Motueka zijn we in een aantal dagen naar het zuiden getrokken. Onderweg super mooie natuur gezien. Op weg richting het zuiden hebben we een grote gletsjer, Doubtful sound en andere mooie dingen gezien. Eigenlijk is dit hele land helemaal mooi en kan je elke kilometer wel stoppen om er van te genieten.

Fox GlacierDoubtful Sound Pap en MamDoubtful Sound

We zijn ook langs puzzle world gegaan in Wanaka. Dit was super grappig en soms heel irritant. Het bestaat uit een groot doolhof en een hal met allemaal gezichtsbedrog objecten.

Puzzle WorldPuzzle World

Aangekomen in Invercargill zijn we langs geweest bij Frits ze nichtje, die een grote veehouderij bezit. Op de veehouderij hebben ze 400 koeien en 250 hectare grond. In eerste instantie zou ik hier misschien achter blijven maar ga toch weer mee met me ouders richting het noorden.

Het is erg gezellig weer met me ouders, maar ook weer erg wennen. Kon natuurlijk alles zelf bepalen en nu moet ik paar mensen volgen. Maar mijn reis alleen komt weer. Nog 2 weken met me ouders weer terug richting Auckland reizen.

See you later!

1. Linda en Rien:
    hallo Dennis,
    weer met heel veel belangstelling je verslag gelezen. Weer mooie foto's. Reis je met je ouders mee terug naar NL, of blijf je nog langer in Nieuw Zeeland. Is er een beetje werk voor backpackers ? Misschien kiwi's plukken ??
    Doe de groeten aan je ouders en aan Frits.

groeten van Linda en Rien
  2. Hennie de Pennie:
    Hoi Dennis,
    Tjee, NZ is toch ook wel heel mooi! Staat nog op mijn verlanglijstje. Mooi reisverslag.
    De groeten ook aan je ouders en Frits,
    Hennie.
  3. Cobie Stam:
    Hoi Dennis,
    ik zet NZ ook op mijn verlanglijstje!

groetjes aan je vader en moeder
    gr.Cobie
  4. Cor en Agnes Tuyp:
    28 februari 2013
    Hoi Dennis,
    Wat een leuk verslag weer,nog heel veel plezier met elkaar.
    Heel veel groeten aan je ouders, groetjes Cor en Agnes
  5. Rein en Annemiek:
    4 maart 2013
    Hoi Dennis,
    Zo te zien en lezen hebben jullie het weer geweldig met zijn allen. Nog even, dan gaan je vader en moeder weer terug. Als het goed is, spreken we ze zondag a.s. Ik denk dat wij niets hoeven te zeggen, omdat ze de hele avond wel kunnen vertellen over al hun belevenissen.
    Voor jou nog even doorbijten, maar dat zal je geen moeite kosten. Lekker genieten weer de komende tijd....
    Groetjes uit Ursem