Laatste Stuk Oostkust

8 november 2012 - Cairns, Australië

Hallo iedereen die mij volgt,

Daar is weer een reisblog, dit keer vanuit Cairns. Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties die ik steeds krijg op mijn reisblog.

Afgelopen 7 weken ben ik vanuit Sydney om hoog gereisd langs de kust richting Cairns. Nu ben ik dus aangekomen in Cairns en ben dus klaar met de oostkust. Ik heb de hele oostkust bereisd en heb gezien en gedaan wat ik wou doen.
Na het maken van mijn vorige reisblog ben ik een zeil tour gaan doen rond de Whit-Sundays. Gedurende 2 dagen en 2 nachten heb ik geleefd op een zeilboot. De boot waar ik op zat was een oude raceboot dus de boot het de gang er wel in. De Whit-Sundays zijn super mooi. Veel mooie witte kokos stranden gezien en verschillende malen gesnorkeld en dus ook veel mooie vissen gezien. Op Whitehaven beach heb ik voor het eerst Cricket gespeeld. Het enige nadeel was dat de verliezer 3 glazen goone (Australische wijn) in 1 keer moest op drinken s ’avonds. Jullie raden het al, dat was ik. De avond was dus ook super gezellig. Na de zeil tour ben ik een tijdje blijven hangen in Airlie Beach. Een leuke badplaats waar ik een aantal keer afsprak met verschillende Nederlanders die ik hier heb ontmoet. Lekker bbqen s ‘avonds bij de publieke bbq, die hier in Australië overal wel te vinden zijn.
Vanuit Airlie Beach ben ik vertrokken in de richting van Cairns. De weg richting Cairns was ontzettend mooi, de natuur begon steeds meer een regenwoud te worden.

WhitsundaysWhitehaven beachJohnson fallsMission BeachJohnson falls

In Cairns ben ik op zoek gegaan naar een duikschool waar ik mijn open water cursus zou willen volgen. Na goed uitpluizen had ik een leuke duikschool gevonden waar ik graag zou willen duiken. De cursus zou 5 dagen duren waarvan 3 op een boot op de Great Barrier reef. Ik was de duik cursus op woensdag ochtend begonnen en we kregen die ochtend eerst alleen theorie en s ’middags gekeurd worden door een dokter en daarna het zwembad in te duiken. Na de theorie gehad te hebben kwam de dokter waar ik te horen kreeg dat ik met astma niet kan duiken. Dit was dus een hele grote tegenvaller omdat ik me zo verheugd had om te gaan duiken. Gelukkig wel al het geld terug gehad kan ik dus weer fijn aan iets anders uitgeven. Nou had ik dus een aantal dagen over waar ik nog niks gepland had.
Voor dat ik naar Cairns toe ging had ik al afgesproken met een Nederlandse jongen uit Obdam om samen de Outback in te gaan. We zouden op elkaar wachten in Cairns. Toen hij was aangekomen in Cairns zijn we gelijk die dag daarna met nog 3 andere Nederlanders naar Cape Tribulation gegaan. Cape Tribulation ligt ten noorden van Cairns en is een gebied waar het regenwoud de oceaan aanraakt. De rit ernaar toe was echt SUPER!! Lekker langs de kust rijden met veel omhoog en omlaag en mooie bochten. We hadden er mooi een 3 daagse tour van gemaakt zodat we lekker konden genieten van de mooie natuur. Lekker gezwommen in verschillende beekjes en mooie wandelingen gemaakt. Tijdens het zwemmen natuurlijk wel oppassen voor de krokodillen.

Cape TribulationSlingerenCape TribulationPort DouglasCape Trib TeamOostkust

Uit eindelijk ben ik nu weer terug in Cairns en ben me druk aan het voorbereiden voor onze grote trip de Outback in. We willen in een aantal dagen van Cairns via Alice Springs naar Perth rijden. In de buurt van Perth schijnt wat meer werk te zijn en redelijk goed te verdienen. Hier in Cairns natuurlijk nog even gewed op de Melbourne Cup (grote paarden race wedstrijd waar heel Australië plat door ligt). Eigenlijk is het gewoon een goeie reden om even lekker naar de pub te gaan haha.

Cairns To Perth

Nu ga ik dus lekker de Outback in. Heb er heel veel zin in en ben me goed aan het voorbereiden. Veel water, genoeg benzine en genoeg eten. Het volgende reisverhaal zal dus gaan over de Outback en onze roadtrip.

Tot de volgende keer!

Voor de Treinenfanaten.
Hier een stukje voor de trouwe treinenfanaten die deze reisblog volgen. Ik weet dat jullie graag een paar foto’s van treinen uit Australië wouden zien. Hieronder een foto van een lokaal treintje (die je hier veel ziet) die alle oogsten bij de boeren ophaalt. En ook hier onder foto’s van de Kuranda Railway Experience, deze trein rijdt door het regenwoud door veel tunnels en met veel bochten omhoog. Hoop dat jullie weer gerust zijn gesteld door de foto’s

Sugar cane trainKuranda TrainKuranda TrainKuranda Train

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marijke:
    8 november 2012
    Ha die vakantieganger! Wat een geweldig reisverslag. Je laat ons zo meegenieten van die fantastische reis. Lekker zo door gaan en veel genieten. Veel plezier op je trektocht naar Alice Springs. Kusjes Mam.
  2. Rob en Hermie:
    9 november 2012
    Hoi Dennis
    Al je reisverslagen gelezen en bij elk verslag steeds maar denken o ik wilde dat ik er bij kon zijn.
    Het klinkt allemaal super, en wat is het daar ontzettend mooi. Geniet maar lekker en ik kijk uit naar je vogende reisverslag.
    Groetjes Hermie
  3. Cor en Agnes Tuyp:
    9 november 2012
    Wat een mooi reisverslag, de treinen zal je vader wel leuk vinden.
    Geniet maar lekker van deze prachtige reis,
    groetjes Cor en Agnes
  4. Rein en Annemiek:
    11 november 2012
    Geweldig weer Dennis, je haalt alles er uit wat er in zit.
    Jammer dat je niet mocht duiken, maar gelukkig staat er veel tegenover.
    Lekker verder genieten,

Groetjes,