Noosa + Fraser Island + Rainbow Beach

20 oktober 2012 - Airlie Beach, Australië

Hallo iedereen,

Daar is er weer een reisblog. Weet dat vele van jullie er op zaten te wachten dus hier is hij dan.

Sinds dat ik in Brisbane mijn auto heb gekocht ben ik verder gaan reizen in noordelijke richting langs de oostkust. Toen ik me auto kreeg op maandag pas rond uurtje of 5 ben ik gelijk Brisbane uitgereden en naar Noosa toe gegaan. Daar kwam ik aan in de avond en ontmoeten ik weer een paar van de begingroep. De volgende dag ben ik in het nationale park gelopen van Noosa. Dat was heel mooi maar ook heel warm. Daarna lekker gebarbequet met aantal van de begingroep. Die avond voor het eerst in mijn auto geslapen en hij lag goed! Dat gaat waarschijnlijk wel vaker gebeuren. Na Noosa ben ik vertrokken richting Rainbow Beach een klein plaatsje waar vandaan goed naar Fraser Island kan gaan.

Noosa National ParkNoosa National ParkNoosa National Park

Fraser Island
Fraser island is werelds grootste zandeiland. Op Fraser Island zijn geen wegen en wordt er alleen gereden met 4wd auto's. Zelf ook gereden was super gaaf. Het strand is de snelweg en je hebt een aantal binnenlandse routes. De eerste dag op Fraser Island gingen we zwemmen in Lake McKenzie, een super mooi blauw meer. Daarna richting kamp waar we eten moesten koken en s'avonds een mooi feestje vierde. De tweede dag gingen we naar de Champagne pools, water uit de zee maar dan tussen de rotsen. Daarna naar Indian Head en het shipwreck wat op het strand van Fraser Island ligt. S'avonds weer eten gekookt en weer een feest. Ook nog in het donker naar het strand gegaan om super goed te sterren te zien en even zingen en gitaar spelen. De laatste dag weer gezwommen in een lake, ditmaal Lake Woody wat ligt naast een grote zandduin. Je zo naar beneden laten rollen in het meertje. Die avond gaf onze gids een benefiet avond in de sportclub in Rainbow Beach. Hier komen de aussies vaker op zondag om lekker te eten een biertje te doen wat muziek te luisteren te gokken en sport te kijken. Was super leuk om zoiets lokaals mee te maken.

Fraser Island auto'sLake McKenzieSlaapplek Fraser Island

Champagne PoolsIndian HeadShipwreck

Lake WoodyFraser Island auto groep

De laatste dag in Rainbow Beach ben ik samen met 1 iemand van de groep even stukje rond Rainbow Beach gaan rijden en een grote supermarkt bezocht om de ingredienten te kopen voor pannenkoeken voor 12 Nederlanders. Voor dat we pannenkoeken gingen bakken gingen we eerst nog de zonsondergang bekijken bij Carlo Sand Blow. Hier ook met een board naar beneden geshoeft. De zonsondergang was super mooi. Daarna dus lekker pannenkoeken gegeten en natuurlijk een paar biertjes.

Carlo Sand BlowSandboardenZonsondergang Carlo Sand Blow

De volgende dag vertrokken uit Rainbow Beach en op weg naar Hervey Bay. Daar lekker gegeten gelopen en de volgende dag hadden ze mensen nodig op een boot voor foto's, dit was gratis dus als backpacker zeg je daar geen nee tegen. Daarna doorgereden naar Agnes Water (town of 1770). Daar gesurft en daarna door richting Airlie Beach.

Hervey Bay boot

Ik ben nu dus in Airlie Beach en vertrek morgen op een boot naar de Whit Sundays. Lekker zeilen, feesten en zonnen. Zonnen kan hier goed want hoe noordelijker ik ga hoe warmer het wordt. Het is nu rond de 30 graden.
Zo nou heb ik wel weer genoeg getypt en ga ik lekker genieten van het hele mooie weer. Is toch wel raar in oktober in je korte broek, t-shirtje en teenslippers te lopen.

Oja de auto rijdt super!! Hij heeft alles wat je nodig hebt voor een goeie reis door Australie. Airco, Cruise Control en natuurlijk het belangrijkste een goeie Radio.

1. Joost:
    20 oktober 2012
    Dennis,
    Het lijkt wel f@!#ing paradise! wat onwijs vet man, geniet ervan! maar daar aan hoeft niemand je aan te herinneren denk ik ;]
    Laters
  2. Adri:
    20 oktober 2012
    Wat een heeerlijk verslag van een supergave reis.
  3. Rein en Annemiek:
    21 oktober 2012
    Hoi Dennis,

Wat een enthousiast reisverslag weer, en je foto's zijn ook prachtig. En wat beleef je onwijs veel, leuk om te lezen.
    Je bent al een maand weg, maar goed bezig hoor!
    Een en al genieten.

Groetjes,
    Rein en Annemiek
  4. Wil en Marijke Meulenbelt:
    21 oktober 2012
    Hoi Dennis
    Heel fijn om wat te horen!!!!
    We gaan van deze kant weer genieten van al je ervaringen!!
    Wij kijken uit naar een volgende update, incl. foto s""
    Geniet van je avontuur daar,en pas goed op jezelf .
    kusjes fam. meulenbelt
  5. Cor en Agnes Tuyp:
    24 oktober 2012
    Wat zul dat mooie geweest zijn Agnes Water,
    je bent alweer 1 maand weg,heel veel plezier.
    Cor en Agnes
  6. Peter hoope:
    27 oktober 2012
    hoi Dennis,
    hartstikke gaaf hoor..Volg het op de voet
    Geniet ervan....

groeten Peter