Surfkamp, Byron Bay en Brisbane

5 oktober 2012 - Brisbane, Australië

Hoi hier weer een reisblog vanuit Australië, dit keer vanuit Brisbane. Vanuit Sydney heb ik een surfkamp gedaan voor 5 dagen. Vanuit de begin groep waarmee ik ben begonnen gingen er nog 6 mee op surfkamp. Het surfen vond plaats op een speciale geheime surfplek genaamd Spot X. Per dag gingen we s’ochtends en smiddags surfen. Vaak moesten we al om 6 uur ons bed uit om 7 uur te gaan surfen, dan waren de golven het best. Het eten was goed geregeld op het surfkamp. Natuurlijk feestje gevierd met de surfdudes alleen niet echt mij type vrienden. Beetje patsers. Aan het eind van het surfkamp kan ik nu wel surfen. Ik kan staan en ook nog sturen ook en ga het gedurende dit jaar zeker nog een keer doen. Foto’s dat ik op mijn surfboard sta komen nog. Maar heb wel kangaroes gezien dus hier de foto

SurfstrandKangaroes

Na de 5 dagen zijn we afgezet in Byron Bay. We kwamen er rond 4 uur aan en ben met 2 van de groep naar het oosterlijkste punt van Australië gelopen. Daar staat ook een vuurtoren en daar de zon zien ondergaan het land in. Raar dat zon niet in zee ondergaat maar dat krijg ik nog wel te zien aan de westkust.
S’avonds naar de cheeky monkey geweest daar gegeten en als je klaar bent met eten wordt er op de tafels gedanst. Omdat wij met een groep waren kregen we veel gratis drank als we maar genoeg herrie maakte. Zodoende dus een goedkoop avondje gehad maar wel genoeg gedronken.

Oosterlijkse puntZonsondergang

De volgende dag ben ik met de bus vertrokken naar Brisbane. Na aankomst in hostel ben ik naar de travellers autobarn gegaan om te kijken voor een auto en wat informatie te vragen. De volgende dag ben ik lekker gaan lopen door de stad en op wat advertenties gereageerd van auto’s. smiddags wezen kijken bij een auto van een meisje was alleen niet veel. S’avonds heb ik besloten op auto te kopen bij Travellers Autobarn. Een mooie rode Ford Falcon.

BrisbaneMijn Auto

Vandaag de rest van groep uitgezwaaid en zit nu alleen in het hostel. Ga nu stukje alleen reizen en hopen veel andere mensen te leren kennen. Nog niet veel mensen leren kennen buiten de startersgroep omdat je altijd als groep opereert en alleen maar Nederlands praat.

De auto mag ik maandag ophalen, dan vertrek ik gelijk meer noordelijk in de richting van Noosa. Krijg allemaal camping spullen erbij dus kan lekker slapen in de auto. Vandaag ook nog langs de rijkswaterstaat van australie geweest om een bewijs te krijgen dat ik auto op mijn naam mag hebben. Was nog heel gedoe alleen mensen zijn hier heel behulpzaam en helpen graag en nemen de tijd.

Tot de volgende keer!

1. AZ Alkmaar:
    5 oktober 2012
    Hoi Dennis, mooi verhaal en mooie foto's ook! Je hebt ook heerlijk weer zo te zien! Geniet er maar van en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Gr. Arno
  2. Rob:
    5 oktober 2012
    Leuk om te zien en te horen allemaal Dennis, maar ik mis een stukje, iets met een camper ofzo :)
    iig veel plezier!!
  3. Nick:
    Yo gozer...

Mooi verhaal en leuke fotos .. Maar ik mis ook wat .. Waar zijn die VROUWEN nou ???... Nou heel veel plezier daar he ..

Gr. Nick
  4. Adri:
    Hallo Dennis,
    Wat geweldig dat je zo'n reuzenavontuur bent begonnen.
    Ik vind het fantastisch te zien dat jij als oud-leerling op deze manier de wereld verovert. Ik volg je met belangstelling.
    Veel plezier met je auto. Heel goede reis en keep smiling!

Hartelijke groet,
    (juf) Adri
  5. Tante Jos:
    7 oktober 2012
    Hoi Dennis, wat een super mooie auto, ik wil wel ruilen met die van mij hoor! Groeten van Jece, Peter en Jos
  6. Linda en Rien:
    8 oktober 2012
    hallo Dennis,
    mooie serie foto's, en hoop dat de auto je door heel Australie brengt. Dat surf strand ziet er ook heel goed uit.
    Linda en ik blijven je volgen.
    Willen natuurlijk wel eens een mooie reportage met foto's zien van Australische treinen.
    en, dan nog even de waarschuwing. Pas op voor al die enge beesten. Daar vallen de kangerous niet onder, dat zijn huisdieren.
    groeten, Rien
  7. Cor en Agnes Tuyp:
    13 oktober 2012
    Hoi Dennis,
    Wat een pracht van een auto, en wat een leuk verhaal , dat surfen lijkt me heel leuk om te doen , geniet er maar lekker van . groetjes Agnes
  8. Arno:
    18 oktober 2012
    Wanneer krijgen we weer een update?
  9. Dennis:
    19 oktober 2012